З дитиною в Індію-24: Гокарна — міфи й сакральна історія

Meet Gokarna 242x300 З дитиною в Індію 24: Гокарна    міфи й сакральна історіяЩо можна робити в маленькому містечку на березі Індійського океану з приємними пляжами, пальмами, кокосами, тропічним кліматом тощо? — Засмагати і купатися, а місту – обов’язково бути провінційним туристичним центром, а його мешканцям – одночасно любити через гроші й ненавидіти через все інше натовпи туристів, як це часто буває в тому ж Криму. Але це не про Гокарну. Ідеальне туристичне місце індуси зробили перш за все центром релігійного життя і паломництва. Індуси і, особливо, індуски, не валяються тут голими чи навіть напівголими на пляжах, якщо на те вже пішло, жінки майже не купаються в морі, а якщо й роблять це – то не знімаючи своїх сарі. Індуси, чомусь масово не вміють плавати, у них, згідно чуток, є якийсь накрут на тему пірнання-занурення під воду, хоча при омо-віннях вони без страху пірнають з головою. Хто зна. Основне, і найдивніше – замість відлежувати боки на пляжах, основна частина хінду, що приїздять сюди, займається ходінням храмами.

паломницький джип. pilgrim  З дитиною в Індію 24: Гокарна    міфи й сакральна історія

От на таких джипах їздять паломнички

Паломників приїздять десятки тисяч, кажуть, що на Шиваратрі містечко заповнене вщент, але й звичайного буднього дня тут багато прочан.

pilgrim durga jeep З дитиною в Індію 24: Гокарна    міфи й сакральна історія

Джипи треба прикрашати, тоді вони виглядають значно прикольніше, і їздити в них значно веселіше

eating garlands З дитиною в Індію 24: Гокарна    міфи й сакральна історія

гірлянди й прикраси бувають дуже смачними…

У пуранах згадується, що землі від Гокарни і далі аж до найпівденнішої точки з дна моря підняв аватара Вішну Парашурама. Заваливши місцевих кшатріїв, він закинув у море свою сокиру, щоб зупинити розмивання землі водами Океану. Результати його діяльності сьогодні нагадують результати виверження вулкану –скрізь пласти чорної і темнокоричневої застиглої лави, ніби в попередню епоху боги бавилися тут з непідвладними людині силами.

Гокарна згадується в Бхагавата-пурані; текст сверджує, що тут колись жили брати Gokarna і Dhundhakari, і що від Гокарни й пішла назва міста.

Але в основному Гокарна — шиваїтське місто. Головні божества тут – Шива-Махабалешвар й Ганеша. І головна історія, що тут відбулася, стосується перш за все історії Рами.

Брамано-демон Равана, намагаючись виконати волю матері, яка дуже хотіла вклонятися Атмалінзі, якось пішов до Кайласу, домівки Шиви, і взявся робити там жорсткі аскези. І, мабуть, гарно робив, бо Шиві сподобалося і він запропонував Равані кармічних бонусів. Равана так розхвилювався, що забув, що прийшов по Атмалінгу для матері і попросив у Шиви АдіШакті (в іншому варіанті міфу – дружину, таку ж красиву як Парваті). Шива згодився віддати кращу частину себе (в іншому варіанті – вирішив, що єдина, хто за всіма характеристиками відповідає Парваті – це сама Парваті), і відправив дружину з Раваною в Ланку. Парваті, однак, виставила Равані умову – якщо по дорозі у його думки проникне злоба, чи інший ментальний дисбаланс, Богиня зникне. Так сталося, що Равана, поки Парваті відпочивала на одній з зупинок, побачив доньку короля Патали, і захотів з нею одружитися. Наступним кроком він звернувся до Парваті з проханням благословити його на такий шлюб. Парваті згодилася і хотіла вернутися додому – згідно умови – демон не зміг втримати чистоти свідомості. Але Равана наполягав на продовженні мандрівки і навіть спробував застосувати до богині силу. Тоді Парваті розлютилася і показала свою гнівну форму, від чого Равана перелякався і відніс її назад до Шиви. Равана одружився і зайнявся завоюванням Патали, і тоді мати нагадала йому, що він обіцяв їй Атмалінгу. Бідолашному десятиголовцю довелося знову вдаватися до аскез. Мабуть, він досяг у цьому занятті вершин, бо Шива дав-йому таки Атмалінгу і супер-благословення, взнавши про які, боги поперелякувалися.

 

Але Шива виставив умову – Равана має донести Атмалінгу до матері не ставлячи на землю. Інакше Атмалінга просто вросте в неї.

З допомогою хитрого космічного мандрівника Наради, Вішну придумав план, як наламати плани Равани і підмовив Ганешу прийняти форму хлопчика-брамана, який би взяв у Равани потримати Атмалінгу. Вішну закрив своєю чакрою сонце, і Равана, вирішивши, що вже захід, вирішив робити вечірню пуджу. Але що ж робити з Лінгою?

telyatnyk З дитиною в Індію 24: Гокарна    міфи й сакральна історія

Корови — прибульці з інших шарів реальності, і все, що можна пожувати в людській крамниці їм дуже цікаве

Аж тут підходить хлопчик-браман. Потримай Лінгу. Нема питань, але довго не втримаю. До честі Ганеші, він дав Равані можливість не піддатися на хитрощі, але Равана настільки ревносно виконував ритуали, а Ганеша – кликав його настільки тихо, що коли Равана повернувся забрати Всю Суть, втілену в Атмалінгу, той вже стояв на землі, і навіть Равана не міг його зрушити.

pilgrim bus gokarna З дитиною в Індію 24: Гокарна    міфи й сакральна історія

Релігійний туризм — якщо вже кудись їхати, то з усією символікою і атрибутикою

Відбулося це в Гокарна Кшетрі, де Атмалінга й стоїть досі.

street procession in gokarn З дитиною в Індію 24: Гокарна    міфи й сакральна історія

Релігійна процесія вечірньою вулицею

Один з королів Віджаянагарської імперії, столицею якої було місто Хампі, привіз сюди кілька брамінських сімей, щоб вони вшановували божества і вели “релігійну діяльність”. На початку XVI століття сюди, рятуючись від репресій британців і португальців, перебралися браміни з Гомантака. Португальці намагалися насаджувати тут християнство з максимальною жорстокістю, брамінам діставалося особливо, але ті на здавалися. Португальці зруйнували частину храмів, які відбудували лише у XVIII і на початку ХХ століття. З тих пір брамани серйозно розмножилися і зараз в Гокарні їх, здається, безліч. Живеться їм тут, схоже непогано – пухкі, міцні, гарно відгодовані, вони поважно їздять на скутерах в білих, а іноді й жовтих чи салатових пуджарських шатах.

мотобрамін. motobrahmin З дитиною в Індію 24: Гокарна    міфи й сакральна історія

моторизований брамін значно ефективніший, ніж брамін звичайніший. Технологія рулить

Крім велетенської кількості ритуалів, пов’язаних з місцевими храмами і божествами, пудж для населення та обслуговування прочан, брамани підтримують і з покоління в покоління передають знання санскриту: Гокарна – один з найважливіших центрів релігійної санскритології Півдня Індії.

moto bramin З дитиною в Індію 24: Гокарна    міфи й сакральна історія

Це вже серйозніший мотобраман — з ширшими колесами і п’ятьма передачами

Іще цікавий аспект: вважається особливо благісним саме в Гокарні проводити обряди, пов’язані зі смертю родичів.

 

 

mahakolisnytsya gokrana З дитиною в Індію 24: Гокарна    міфи й сакральна історія

Махаколісниця Sanna Ratha, яку віддані тягають вулицями на Шиваратрі. Раніше, досить часто, віддані кидалися під її колеса — важалося .що це дуже благісний спосіб переходу в наступне життя.

Браманське лобі Гокарни активно розповсюджує свою міфологію: наприклад, чутки про те, що Рама, Сіта й Лакшман приходили сюди, щоб змити погану карму, пов’язану з вбивством Равани, і, що, навіть, брати Пандави тут вшановували Рудру. А Парваті, буцім-то, якось взялася міряти важливість Каші (Варанасі) і Гокарни, і ніби її надточні ваги показали, що Гокарна крутіша. Якщо історії Рами і Парваті з вагами мають підтвердження в серйозних текстах, то з подвигами Пандавів в Гокарні – дещо сумнівно.

Хоча, в сакральних історіях, показує практика, краще не сумніватися…

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.


Tagged , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.