Конкурс есеїв на тему «Людина та людяність: актуальне бачення»

2016 03 22 1043 1024x338 Конкурс есеїв на тему «Людина та людяність: актуальне бачення»Портал «Філософія і Релігієзнавство», видавець Юрій Шеляженко, проект «Forgotten knowledge», оголошують відкритий конкурс есеїв на тему «Людина та людяність: актуальне бачення».

Ми вже маємо успішний досвід проведення конкурсу есеїв на тему «Душа і сучасність: діалог мислителів» та видання друкованої збірки есеїв. Цього разу ми пропонуємо подумати і написати про сутність людини і людяності та значення цих універсальних цінностей в сучасному світі.

У відкритому конкурсі може брати участь будь-яка людина, без жодних обмежень та дискримінації, в т.ч. за критеріями віку, статі, освіти, ідеології, національності, громадянства, статків, соціального походження, суспільного положення, світоглядної чи релігійної орієнтації, СОГІ, тощо.

До участі в конкурсі необхідно представити оригінальний текст есею обсягом до 5-ти сторінок формату   А4 (шрифт Times New Roman,  розмір 12, міжрядковий інтервал 1,5). Відбуватиметься перевірка на плагіат. Прийматимуться роботи, які раніше ніде не були опубліковані.

Заявки на участь у конкурсі повинні  обов’язково містити повне ім’я (П.І.Б.), контактну інформацію (поштову адресу, мобільний телефон, адресу електронної пошти); згоду на безоплатну публікацію есею та на обробку персональних даних за наступною  формою: “Погоджуюся на обробку моїх персональних даних з метою проведення конкурсу есеїв та на безоплатну публікацію мого конкурсного твору”.

За бажанням учасників заявки можуть містити: бажаний псевдонім для публікації в інтернеті та у збірці есеїв; статус (посаду, місце роботи/навчання, звання, титул, тощо); короткі біграфічні відомості (рік та місце народження, основні досягнення — суспільні, професійні, наукові, творчі чи інші); фотографію в форматі jpg, jpeg розміром до 500 Кб.

Свої роботи надсилайте нам на електронну пошту:  tureligious@gmail.com (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Феномен фейкових цитат і афоризмів

pseudoSkovoorda Феномен фейкових цитат і афоризмів
Коли фб-стрічка видала цей «мотиватор», я засумнівся – ну не міг Сковорода такого казати, бо жив десь в Слобожанщині, української ідентичності майже не мав, і був, по-суті, добрим пацифістом, але для перевірки цитатки я піключив знавців. Цитата з ймовірністю 99.99% – фейкова. Її поширюють різні ультраправі пабліки у ВК. Якби автор показав, у якому тексті Сковороди він знайшов такий заклик — це був би вияв інтелектуальної чесності, але він цього не робить. Пропаганда і мотиватори у час війни необхідні, але не треба їх робити через дупу і спотворювати уявлення людей про єдиного, по-суті, філософа нашої історії.

Цікавіша історія: якось моя дружина спекла пиріг, а він не вдався. Ми довго аналізували кулінарний процес і дійшли до висновку, що у всьому винуватий новий рецепт, з першої у видачі гугла сторінки.

Зацікавившися феноменом, ми з подивом взнали, що в інтернеті є величезна кількість рецептів, які не працюють і безліч людей, які публікують, перепощують і всіляко поширюють неправильні рецепти найрізномантінших страв. Чи це чорний маркертинг, чи змова злих домогосподарок (у цьому питанні голосую всіма кінцівками за конспірологію), —  хтозна, (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Найточніший індикатор рівня національної духовності

roman bathroom discoverymagazine Найточніший індикатор рівня національної духовності

У давніх римлян, схоже, теж були якісь претензії на духовність:)

Деякі нації (в силу пропагандонской діяльності власних державних органів, або й просто так – від безділля) іноді починають вважати себе особливо духовними, в запущених випадках — придумувати “духовні скрепки” та інші символи власної винятковості. Зазвичай це супроводжується злісним алкоголізмом і масовими виразами ненависті до інородців та сусідів, які настільки високим рівнем духовності обділені (цікаво, обділені ким, Богом?).

Не будемо заглиблюватися в питання про духовну гординю, — у більшості релігій до впадання в цю ілюзію ставлення однозначне і строге, наше завдання — максимально точно виміряти духовність національну.

Погодьтеся — це ж найважливіше, найфундаментальніше питання взаємодії культури та релігії з одного боку, і соціальних наук — з іншого: ЯК ВИМІРЯТИ ДУХОВНІСТЬ? (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Чиста голова або екологія мислення по-індійськи

katha upanishad allegory illustration Чиста голова або екологія мислення по індійськи

Епічна алегорія Катха-Упанішади, яка описує психо-фізіологічне влаштування втіленої людини її проблеми і шлях до щастя

Піднята у статті Давиденка  тема екології мислення з точки зору філософій Індії виглядає дуже актуальною – індійські цивілізації здавна переймалися чистотою вмісту простору між вухами і по-серйозному підійшли до вирішення проблеми. Індійська думка значно радикальніше підходить до оцінки того, що Станіслав називає “кіно-в-голові” чи ж “повсякденна інтелектуальна продукція”, чи ж “контент его”, до якого з таким пієтетом ставиться думка Заходу. Індія вбачає в цьому лише нескінченний серіал – “майю”, ілюзію, неконтрольований потік думок, який не просто не має ніякої цінності сам по собі – індуїзм вважає, що цей потік “каля-баля з самим собою” і є тією маячнею, яка закриває від нас істинну ціль буття, його суть, бачення власного місця в космічному процесі… Власне, це неконтрольоване ментальне “каля-баля” і є тим, що не дає нам бути щасливим (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Кому і що “повинен” Бог

John Martin   Sodom and Gomorrah Кому і що повинен Бог
Джон Мартін. Содом і Гомора. 1952. — Наскільки можна довіряти словам Старого Завіту про те, що саме Бог покарав ці два міста і саме за збочення? Може розвиток розпусти у згаданих містах “просто співпав” з природнім катаклізмом, а розум моралізатора приписав події модальність “вина-покарання”?

Є таке дивне заняття — написання теодіцей,  виправдань Бога, спроб хоч якось зрозуміти екзистенційний дуалізм: чому в світі є зло, якщо Бог є всеблагим.

Толку від цього заняття ніякого – суто інтелектуальна вправа, бо врешті-решт всі наші філософування впираються у мову і її відірваність від ноуменальної і досить умовної реальності.

Корені “теодіцействування” в іншому – винуваченні Бога, в кіні-в-голові, на теми дуже небезпечні для нашої картини космосу зовнішнього і космосу психічного.

Ідея така: згідно уявлень про Нього деяких індивідів, Він повинен, і чим ригідніша психіка, тим більше і жорсткіше “Він повинен” і тим жорсткіший дискурс пацієнта на тему власної або Божої вини і страждання-у-психіці.

Звісно ж, наші уявлення про те, що “Він повинен” мають до Нього дуже мало стосунку. (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Явлення Софії революції

1501839 223279497853732 1833639139 n Явлення Софії революції

Софія. Алекс Грей. Храм Священних Дзеркал

Була тамастична спокуса проморозитися від арт-флешмоба, але не зміг втриматися, щоб не лайкнути текст про Бурлюка у виконанні Svitlanka Sergiichuk-Romaniuk

Отримав у відповідь псай-презент, тож зустрічаймо Софію, у християнській традиції – Премудрість Божу, дуже пов’язану, до речі, з Ахамот.

Суч-псай-арт часто скочується в відверту попсу – трохи омів, свастик чи інших східних символів, кілька штучнозгенерованих фракталів – все це мішається на флюрнопурпурову заливку і виходить … поп-шизотерік-арт, але Грей – трушний і часто пробирає “до самих чакр”.

Мені Софія виразно каже – нічого ви ще не знаєте, а якщо й думаєте, що знаєте – помиляєтеся.

Ніц ми ще Її мудрості не пізнали. Продовжуймо споглядати. (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Пурушартха – Ціль життя по-індійськи

8347144 orig Пурушартха   Ціль життя по індійськиМи любимо подумати про ціль життя, посперечатися, попорівнювати різні цілі, які кращі, які гірші, пошукати сенсу життя, врешті-решт, пожалітися на його відсутність…

В індусів, які дотримуються традицій, все значно простіше — ніякими пошуками сенсу життя займатися не потрібно — цим займаються всілякі варвари і чікени, які не читають священні тексти, а кожен порядний хінду знає, що у людського життя не одна ціль, а цілих чотири (puruṣa-artha): кама, артха, дхарма і мокша, які й роблять людину щасливою. (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

КАРМА-СУТРА III: КАРМА, БОГ, ДОЛЯ І ЗАКОНИ ВСЕСВІТУ

chakra www.clear vision.org  КАРМА СУТРА III: КАРМА, БОГ, ДОЛЯ І ЗАКОНИ ВСЕСВІТУ

Розглянемо тепер поширену концепцію, згідно якої “карма” є “долею”. Насправді, зв’язок долі з кармою — це питання, швидше, не до релігієзнавців, а до психологів. Хтось з них якось сформулював таке: “посієш думку – пожнеш вчинок, посієш вчинок — пожнеш звичку, посієш звичку — отримаєш характер, посієш характер — сформуєш долю” – вийшла хороша ілюстрація застосування закону карми до життя людини.

Будь-які, навіть найдрібніші і найпростіші, автоматичні та неусвідомлювані дії істоти (на рівнях “кожної з чакр”, а, простіше, на рівні тіла, емоцій і розуму) впливають на її долю, але не визначають її, бо на те, що відбувається з істотою, впливають іще й результати дій незліченної кількості інших істот та не-істот. (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

КАРМА-СУТРА II: ВЗАЄМОПОВ’ЯЗАНІСТЬ І ВИПАДКОВІСТЬ

Dharmachakra malindawords.blogspot.com  200x200 КАРМА СУТРА II: ВЗАЄМОПОВЯЗАНІСТЬ І ВИПАДКОВІСТЬУ світлі наведеного визначення карми доходимо до висновку, що випадковості не існує, коли ми дозволяємо собі щось позначити у сприйнятті Всесвіту як “випадкове”, ми просто розписуємося в бессилості нашого розуму охопити всю повноту причинно-наслідкового зв’язку, що привів до результату, або ж в ліні чи нестачі ресурсів для продовження дослідження.

Вчені-практики, усвідомлюючи обмеженість нашої здатності прораховувати всі взаємодії, взялися рахувати ймовірності різних подій у відсотках – у найдослідженіших галузях, навіть досягли непоганих результатів, однак ці ймовірності — лише наші закривання від і жалюгідні приховування того факту, що ми не здатні осягнути, чи, хоча б, побачити ВСЮ КАРТИНУ. (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

КАРМА-СУТРА I: ЩО ТАКЕ КАРМА І ЯК З НЕЮ ЖИТИ

bltc.com  КАРМА СУТРА I: ЩО ТАКЕ КАРМА І ЯК З НЕЮ ЖИТИУ школі, пояснюючи індійську концепцію карми, підручники чомусь зосереджувалися на дії карми в “наступних втіленнях”, на її ролі як визначальника “наступних життів” і уникали розгляду карми у стосунку до цілком конкретного “теперішнього життя”. Мабуть, такий образ був закладений в радянську програму, щоб показати, які індуси з їх релігією і філософією дурні у світлі комуністично-атеїстичного сприйняття дійсності.

Дія карми, а саме того її аспекту, який завдячує поверненю/принесенню у наші життя “неприємних” речей і дій, чи ж, як дехто це називає, “кармічних воздаянь”, згодьтеся, цікавить нас значно більше, ніж гіпотететичні наслідки в гіпотетичних “наступних життях”.

Багато індусів, яких я навмисно про це допитував, не вірять у “наступні життя” – (а чого дурити себе і в них вірити, якщо не знаєш нічого при них напевне), але своє теперішнє життя цілком раціонально спримають у світлі концепції карми.  Зрозуміти це, на перший погляд, непросто, хоча б через увесь той дискурс довкола поняття “карма”, який склався у постсовковому ментальному просторі і заважає розібратися що ж це таке.

Отже, слово “карма” перекладається з санскриту просто як “дія”. (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.