Протестантизм в Україні: причини популярності

З 1997 року кількість протестантських громад в Україні зросла майже в 2,3 рази. Тенденція росту зберігається і непокоїть ієрархів “традиційних” церков – не лише через турботу про “заблудлих” братів, а й через зменшення потенційної пастви. Злет протестантизму в Україні раніше пояснювали “західними грошима”, але це лише один з факторів і, вже давно, не головний.

Що ж стоїть за завоюваннями “нетрадиційного християнства” в Україні? Що штовхає українців, особливо молодь, в ці конфесії, що вони дають? Розчарування в “старій” духовності? Нові підходи? Люди, які ходять до баптиських, євангелістських та харизматичних храмів, хто вони? Це люди, що покинули православ’я? Чи вони з “невизначених”, які навернулися? Чи практики протестантизму здатні задовольнити специфічні релігійні потреби громадян, які не задовльняє те ж тисячолітнє православ’я? (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Сучасне християнство: погляд не з України

FFA135B 1 Сучасне християнство: погляд не з УкраїниВ Україні ми звикли, що „християни” — це майже те ж саме, що й „православні” – одні „канонічні”, інші — ні. Є ще кілька малопомітних православних церков, про які більшість населення нічого не знає, є католики, яких одні сприймають як єретиків, інші — як цілком прогресивних сучасних християн, є ще грекокатолики – у сприйнятті „середнього українця” — дивний мікс чи історична помилка. В останні двадцять років все помітнішими стають протестанти. – Насправді, вони в нас вже дуже давно, але за совка так гарно ховалися, що (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Блуд А. Феноменология исихазма

41372088 2497912 Блуд А. Феноменология исихазмаДуже цікавий текст О.Блуда на тему внутрішнього діалогу, “кіна-в-голові” та методу роботи з ним в православній містиці. Автор намагається поєднанти ісихаську традицію “умного дєланья” з феноменологічним підходом

 

Чтобы понять себя, следует заглянуть себе в душу. И что мы там увидим? По большей части – ничего хорошего. Поток хаотических мыслей, чувств, противоречивость мнений, безосновность представлений, лживость и двойственность нашего «Я». Страшно смотреть в себя. Сразу же разворачивает вовне, в мир, хочется убежать к «людям», успокоиться в мнимой безопасности внешнего бытия, рассеяться в развлечениях (научных в том числе), т.е. делать все что угодно, только бы не остаться лицом к лицу с собой. И вроде бы ничего и не надо такого сложного делать – просто посмотри вовнутрь и увидь, что там делается. И тогда можно начать познавать себя (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Блуд А. «Умное делание» как способ бытия

608c4 30444986012184542540palestinmonk Блуд А. «Умное делание» как способ бытияДоклад посвящен «умному деланию» не только как теоретической проблеме, но и как непосредственной практике, которой нужно не просто заниматься время от времени, а пребывать в ней постоянно. Не зря апостол Павел призывает непрестанно молиться[1] и быть внимательным[2]. Жизнь христианина пронизана заботой о спасении себя и других людей, направлена к общению с Богом. Молитва есть вхождение в «близость дали», в стояние пред Богом, в открытость божественного присутствия. Христианин – это не просто индивидуум, который живет сам по себе (точнее думает, что живет сам по себе). Христианин живет, пребывает в-месте с Богом, вместе с Иисусом Христом. Жизнь христианина есть непрерывная молитва. И в этой жизни надо быть очень внимательным. Противники спасения будут препятствовать приближению к Богу, строить козни, сбивать с пути истинного, и тут поможет весь тот огромный аскетический опыт, накопленный в творениях отцов Церкви, который учит «умному деланию».

«Умное делание», по-гречески – «ноэра атлесис», буквально переводится как умная борьба, умное борение. Это противостояние страстям, злым силам, бесам. Как говорит прот. Андрей Ткачев, человек либо молитвенно противостоит бесам, либо следует им, исполняет их волю (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

День з життя релігієзнавця

1D154913 1 День з життя релігієзнавця

місіонери-мормончики:)

Хто такі релігієзнавці і чим займаються релігієзнавці?

На цю тему в суспільстві існує багато міфів — наприклад,  що це страшні гебісти-атеїсти, які раптом стали релігійними, що це сектанти, які хочуть проповідувати релігію в школах…

Аби внести певну ясність в це питання, розповім про мій (не)типовий робочий день. Упродовж цього дня  спостерігатиму за життям представників кількох церковних громад. (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Економіка і релігія

Існує така цікава закономірність: релігія впливає на економічну успішність соціуму.

Найбагатші за кількістю капіталу “віруючі”: християнства, іудаїзму (за розміром капіталу на людину — на першому місці), ісламу.

У християнському світі протестанти фінансово найуспішніші, католики — десь посередині, а православні країни — восновному відсталі і приречені на бідність.

Феномен помітив і спробував пояснити ще Макс Вебер у праці “Протестантська етика і дух капіталізму”. (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Православні визнають примат Папи?

Головною темою стосунків православних з католиками впродовж кількох останніх десятиліть був екуменічний діалог. Себто переговори, спрямовані на подолання розбіжностей і досягнення якої-небудь єдності християнських церков.

23 січня в цих переговорах сталася сенсаційна подія, яку спостерігачі сприйняли як вказівку на скоре серйозне зближення церков: в інтернет “випадково” потрапив документ Змішаної  богословської комісії по діалогу між католицькою та православной Церквами “Роль єпископа Риму в єдинстві Церкви у першому тисячолітті”. (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Нові пригоди Толстого і Достоєвського

71F89E6 1 Нові пригоди Толстого і ДостоєвськогоНаприкінці жовтня у книжкових магазинах Росії і в інтернеті з’явився новий роман Віктора Пєлєвіна „t”.

Складний і захоплюючий сюжет притягує – забуваєш про сон, їжу, роботу і всі інші життєві потреби.

Герой, таємничий граф Т., одночасно – письменник Лєв Толстой, майстер східних систем двобою, персонаж консольного шутера, відправляється на пошуки містичної Оптиної Пустині і причин того, навіщо він її шукає.

Жанр твору – гостросюжетний пригодницько-релігійний роман, сповнений пошуку смислу життя. Тема є..лі також розкрита (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Подорожі Мексикою: Меріда – столиця нащадків майя

51FD331 1 Подорожі Мексикою: Меріда   столиця нащадків майяСьогодні Меріда – столиця і культурний центр штату Юкатан, в якому вирує життя, народжуються мистецькі напрями, придумуються нові ідеї і постійно щось відбувається. Екзотична культура майя, яку завойовникам так і не вдалося знищити, знайшла в Меріді можливості для стрімкого й незвичайного розквіту, перетворивши місто в один з найпотужніших культурних та інтелектуальних осередків Мексики. Тут найнижчий в країні рівень злочинності. Сюди тікає інтелігенція з перенаселеного брудного Мехіко-сіті.  (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.

Закон України “Про свободу совісті та релігійні організації 1991р.” з точки зору індивіда та малих релігійних груп

Обраний Україною курс на входження в європейське співтовариство потребує приведення вітчизняного законодавства з усіма його пострадянськими казусами у відповідність з нормами європейського права. Попри те, що Закон України “Про свободу совісті та релігійні організації” вважається одним з найдемократичніших у світі, спробуємо критично проаналізувати його з точки зору релігійної (не обов’язково віруючої) людини та невеликих релігійних об’єднань.

Перше, що кидається увічі по прочитанню закону та ознайомленню з механізмами його імплементації — надзвичайна бюрократизованість – закон явно спрямовано не на віруючого індивідада, а на юридично оформлені (через складну і нудну процедуру) організаціїї. У питанні формулювань автори виявилися надзвичайно абстрактними  — конкретного не сказано  майже нічого, а для зменшення клопот  з релігійними утвореннями, держслужбовцями все, що стосується релігійності, зводиться до індукції церковних громад до рівня звичайних юридичних організацій, ігноруючи (more…)

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.