Нові пригоди Толстого і Достоєвського

71F89E6 1 Нові пригоди Толстого і ДостоєвськогоНаприкінці жовтня у книжкових магазинах Росії і в інтернеті з’явився новий роман Віктора Пєлєвіна „t”.

Складний і захоплюючий сюжет притягує – забуваєш про сон, їжу, роботу і всі інші життєві потреби.

Герой, таємничий граф Т., одночасно – письменник Лєв Толстой, майстер східних систем двобою, персонаж консольного шутера, відправляється на пошуки містичної Оптиної Пустині і причин того, навіщо він її шукає.

Жанр твору – гостросюжетний пригодницько-релігійний роман, сповнений пошуку смислу життя. Тема є..лі також розкрита: є пара любовних сцен, одна з яких ледь не завершується наверненням головного героя в скопці.

Метафізична компонента тексту – у сферах буддизму й гностицизму: недосконалий і дріб’язковий деміург-Творець, основна турбота якого нарубати бабла в кризу, не викликаючи гніву конкуруючих угруповань ФСБ, творить художній текст. Цей текст – світ буття персонажів, які вважають його реальністю. Головному деміургу Аріель-Брахману спів-творять високооплачувані автори-деміурги та цинічні маркетологи, які виробляють з персонажами все, що заманеться, вносять у недосконалий світ зайвий хаос. Т. намагається вирватися з-під авторської влади непротивленням і пам’ятуванням – основною сутнісною практикою усіх релігій.

Сотеріологічні проблеми граф Т. вирішує восновному метальними ножами, магією письма та ручними бомбами. У тексті розвивається тема загнивання РПЦ і захоплення її зсередини демоном-гермафродитом з котячою головою, автор розвінчує штучні споруди на тілі релігії і пояснює її глибинну сутність. Виявляється, кожен квант часу нас створюють випадкові сутності (боги), які (а зовсім не ми самі) й керують нашими діями. Сутності міняються, кожна творить свій проект, тому життя таке хаотичне і ніякої свободи в ньому нема. Бог десь є, але пізнати його надзвичайно важко – треба подолати безліч своїх ілюзій і демона-Творця світу.

Текст роману зі складнющою, і при цьому, досконалою композицією, сповнений цікавими теологічними образами: наприклад, у певний момент Т. дізнається, що іудаїзм і християнсто – це гіганська древньо-єгипетська пастка для душ, створена фараоном Ехнатоном. Фараон служив демону-гермафродиту, основна мета якого – всмоктування людських душ, для чого монотеїзм підходить набагато краще релігій давнини. Мойсей, звичайно ж, був наївним агентом єгипетських жреців.

Як і в інших книгах, автор копає людську особистість з позицій буддизму, використовуючи нові й нові ракурси.

Т. вступає в контакт з духом Достоєвського за допомогою тибетського лами-переродженця і дивних пілюль. Достоєвський бігає з бойовою сокирою, валить зомбі й бродячих трупів, у яких забирає горілку і ковбасу.

Пєлєвін майстерно інтригує читача, створює напругу і хибні очікування, які увесь час наламуються. Розгортається гностична містерія боротьби Толстого, Достоєвського і Соловйова за просвітлення і гнозис. Саме Володимир Соловйов (щоправда, без голови) допомагає заплуталому в Матриці Т. знайти вихід на свободу.

Зі снів-про-реальність Толстого роздупляють: природний аналог ЛСД , навчені латині  коні, жандарми, циганський барон та загадковий індуїський свамі, можливо, сам Вівекананда.

Геній східнослов’янського генофонду (Пєлєвін) безжально досліджує людську психіку з усіма її багами – від епістемологічних до таких, здавалося, буденних питань, як – чому ми вирішуємо схуднути і не їсти солодкого, а вже через годину жрем кекси, чому зранку цілком щиро й серйозно клянемося більше не пити і бухаєм увечері. Роман, іще раз підтверджує, що релігії – найбагатше джерело для письменника, і найцікавіші системи навігації в житті, шлях до трансформації у вільну людину, куди й веде сповнена пригод подрож у пошуках таємничої Оптиної Пустині (чимось підозріло нагадуючи буддиську Велику Порожнечу шуньяту ).

Коротше, всіляко рекомендую для прочитання.

Версія, викладена вочевидь з порушенням інтелектуальних прав, тут http://files.wyw.ru/4032215#.

„Легальний” 20-сторінковий пробник видавництва Эксмо, по прочитанню якого пропонується купити доступ до ще 364 сторінок тут http://pelevin.nov.ru/jump.php?go=http://eksmo.ru/publishers/news/detail.php?ID=244469.

 Ом Гате Гате Парагате Парасамгате Бодхі Сваха

 Цитатка:

с.153: молитву следует произносить в душевной и умственной собраности всем серцем переживая смысл каждого слова – иначе молитвословие превратится в грех начетничества

Опубліковано: http://infoporn.org.ua/materials/articles/Novi_prigodi_Tolstogo_i_Dostoevskogo/41724

If you found an error, highlight it and press Shift + E or Alt to inform us.


Tagged , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.